A thousand miles.

ja den låter gå på repeat här nu, jag är helt såld i den. Ni vet den där låten som är med i White Chicks? :D ja, klart ni fattar.
Jag håller på att falla sönder här känner jag, hör hela tiden ; "men wiktoria, ta upp dina kläder!" "Men Wiktoria, ta undan tallriken", "men wiktoria varför har du inte bytt batterier?" "men wiktoria varför vet du inte hur man gör det för?" "hur gammal är du? "  "men du lär ju ta ansvar" "kan du plocka ur diskmaskin" "kan du hänga tvätt" "damsug där uppe (då vi är TVÅ som bor där"osv.. jag hatar det, det är bara en massa gnäll hela tiden. Inte tänkt på att kanske uppskatta de extra sakerna jag gör hela tiden istället, för att kika på alla fel jag gör. Jag gör verkligen så himla mycket för att försöka vara duktig, jag hänger tvätt, jag tar ur diskmaskinen, jag damsuger där uppe - när var senast wille gjorde det? Jag plockade undan efter bosse där uppe i helgen, jag är barnvakt, jag hjälper till med maten ! Känns som att jag bara gör allting fel, att jag inte är bra alls och att jag umgås med knarkare. Ja, vem fan skulle det vara? Lisa eller? Nej jag har ingen aning.. Just nu känns det verkligen som att jag tänker skita i allting, jag är så less på alltihopa och jag stressar upp mig hela tiden.
Det känns som att jag måste ha tid, tid att försöka hitta mig själv och bara vara. Vara precis som man är, gå runt helt risig och prata ut.. och vet ni vad? Det är precis det jag ska göra i helgen. Fredag till söndag åker jag till hälsingland, till Lasse och är där och bara njuter av tillvaron. Det har varit så jävla mycket den senaste tiden och jag orkar inte somna med hjärtklappningar ellr gråten i halsen nå mer, det måste få ett slut.

Idag satte jag ut en annons kl. 15 på blocket om min kanin, och redan klockan 17 var den borta :( Jag kände mig hemsk, jag ville bara gråta.. jag hade blivit helt fäst vid den FAST jag hade svårt att andas hela tiden jag var nära den..
- är det säkert att du inte vill ha nå pengar?
- nej, lägg hellre ut det på något som är bra för kaninen.

Då kände jag mig verkligen som en äkta djur-vän. Jag hoppas att du kommer ha det bra, kanin!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Ja känner igen det där Wiktoria.Var samma sak för mig när jag bodde hemma. Bara tjat och tjat hela tiden. .. Jag vet att dom ser allt det bra du gör för dom , men även dom kan ha dåliga dagar. Precis som både du och jag. Sen är det inte lätt med föräldrar och tonåringar ... =) I efterhand kan jag säga och erkänna att jag måste verkligen ha varit hemsk ! Men jag lovar dig, allt blir bättre !stå på dig gumman !

2008-09-29 @ 11:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0