En räddare i nöden

Idag när jag skulle gå och möta Elin på vårat vanliga ställe så hörde jag ett barn som grinade. det första jag tänkte på var att det var Louise, men så kom jag på att hon var hemma. Kikade runt och fick panik - vart skriker hon ifrån?
Så såg jag en rosa barnvagn och ett barn längre bort som ramlat ner från en klätterställning (ganska hög!).
Fick panik, hon var inte mer än i treårs åldern och man kan ju inte fråga liksom - vart bor du? och förvänta sig -  på myrbackavändan 112, typ.
Så jag bar upp henne och så gick jag till närmsta hus jag såg och tackochlov att just hon bodde där.. Hur kan man bara lämna sitt barn ute på en lekplats själv? Fattar ni inte vad som kan hända eller, hon kunde ha legat där hur länge som helst och kanske varit död? Idioter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0