VARFÖR?

I hela mitt liv har jag älskat kroppvård. Jag har älskat smink. Och jag har älskat massage.
I hela mitt liv har jag sagt att jag ska starta ett eget företag med alla dessa kategorier inom. Ett allt i allo företag.
Jag har jobbat på Nian kosmetik, Mary kay och Nivea. Företag som bara inriktar sig på smink och hudvård.
Därför blev det ett självklart val för mig att börja någonstans. Att ha ett mål framför mig är väldigt viktigt.
Jag kan inte kasta ut 20.000 för en utbildning på massage, jag kan inte kasta ut 40000 på att bli nagel terapeut, men 7000 har vi/jag att lägga pengarna på en framtid som jag drömmer, en framtid som jag vill ha.
För att komma någonstans måste man våga satsa, man måste kosta på sig att bygga sin framtid , för alla gånger kommer den inte av sig själv.

Sen jag var liten har smink varit ett intresse för mig, jag började att sminka mig först i klassen och utvecklades faktiskt snabbt. Enda sedan dess har jag brunnit för smink , alltid köpt smink för att kunna improvisera och utvecklas. Smink är för mig en passion man har i livet, något jag brinner för.

Sen träffade jag Sofie på Mary Kay. En otrolig människa!
Hon lärde mig så himla mycket, hur man lägger bästa skuggan, hur man lyfter fram  och hur man tar bort partier man inte vill ska synas. Sofie är tjejen som gjorde mig målmedveten och som gjorde att jag trodde på mig själv och även gjorde att jag sökte till att bli en Make Up Artist - en så jävla stor dröm för mig - men även en utmaning.

Jag är tacksam för alla vänner som jag har som sagt att detta är rätt för mig, och är glada för min skull.
Sedan finns det dom som är negativa och skriver grejer jag inte fattar hur de kan skriva så, en ren avundsjuka är vad det är. Istället för att vara glad för en väns skull så tryter man på det negativa, och får mig faktiskt att bli ledsen. De är inte vänskap för mig.

Det är helt sjukt att jag ska sitta och förklara egentligen, men jag skiter i det. Detta är min dröm och ingen annans !



Kommentarer
Postat av: Lisis

<3

2010-11-10 @ 15:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0