SMINKLISTA

Hittade denna hos Hanna!


1. Vilken foundation använder du?
Just nu använder jag en från nivea, "Beaty Protect", använder också mineralfoundation från ELF.

2. Favoritconcealer?
Cover All Mix från Make up Store.

3. Vad har din hudton för undertoner?
Jag är ganska rödflammig på kinder och haka, så varm.

4. Din åsikt om lösögonfransar?
Jag älskar lösögonfransar! Det piffar upp så jäkla mycket, förr var jag inne på bara individuella fransar men har börjat gå över mer och mer till fransrad. Ardell&Elf är mina favoriter.

5. Slänger du din mascara efter 3 månader?
Absolut. Mina mascaror är oftast slut då, eftersom jag använder de varje dag haha.

6. Vilken är din favoritmascara?
Jag har faktiskt inte hittat någon riktig favorit än, jag använder nu "ideal revoultion" från nivea men den är bara bra i början haha. Jag ska testa en fran Maybelleine efter denna tror jag, någon som man får fransar av. Eller är dem från MuS bra? Aldrig provat.

7. Favoritapplikatorer?.

ELF professional defining Eye brush.

8. Använder du någon primer?
Japp, både i ansiktet och ögon. Båda är från Elf! Den i ansiktet blir man som en baby av, hur skön som helst.

9. Favvoögonskugga?
"Angelic" från ELF.

10. Favvoläppstift?
Nivea Cherry Sparkle #33

11. Favvoläppglans?
Jag är nog mer en läppstift tjej, jag tycker det blir så kladdigt haha!

12. Favvoblush?
M0S från Mac.

13. Vad tycker du om billigare “drugstore”-makeup?
Jag är inte rädd för att testa nya grejer, jag tycker att det är patetiskt att säga sin åsikt om grejer som man inte testat helt enkelt.

14. Har du någonsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
Jag är MUA !

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
Klassikern - när man är brun i ansiktet/halsen men kritvit om händerna.

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Förr var jag mer åt det neutrala - men har utvecklats och älskar att ha sånt som syns.

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.
Svårt! Make Up Store eller ELF.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0