TUTORIAL - GREEN SUMMER



Börja med grunden! Primer, ögonbryn, foundation, concealer och allt vad du använder :) Nu när det är så varmt ute använder jag bara primer och ögonbrynspaletten när jag gör en sminkning :)


Lägg en grön (matt) skugga i yttre ögonvrån. Varför jag börjar med den är för att jag vill skugga in det mörka i det ljusa, inte tvärtom.


Lägg en ljus ögonskugga i inre ögonvrån, jag använder mig av Earthy från E.L.F



Lägg en grön skugga i mellan dessa och skugga ihop noga!



Lägg en grön skugga på globen, sudda in med de övriga. Ta sen en ljusgul ögonskugga och skugga ihop allting! Den gula blir alltså som en highlighter :)


lägg en gul skugga under slemhinnan (ta gärna samma du hade som highlighter) och lägg en vit eyeliner.

Nu till det roliga!


Jag använder de mörkgröna glittret och mixing liquid från MUS.


Använd en smal pensel, doppa den i mixing och dutta glitter försiktigt som en eyeliner.





Dutta sen pricker från yttre ögonvrån upp till globlinjen :) med samma gröna färg!


Ta sen guld glitter och dutta lite hur som helst, på med mascara and its done baby!





Sminkningen gör sig inte rätt på bild, utan är en bild man måste se IRL ;) haha.. Hoppas ni tyckte den var bra! Ha en toppen dag solstrålar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0