SVAR FRÅN WICKAN (långt svar)

hanna om Äter massa gött och ser på prison break me...:
du kan inte dricka för att förstöra träningen.. men vad är "allt gott" du äter ikväll som inte är lika som att dricka?:P
IP: 109.228.174.231

Svar; Hallååå hanna, igen. Haha, du som skriver elaka kommentarer hela tiden ;) tycker du kan kontakta mig på min mail [email protected] för jag vill liksom inte ha sånt här på bloggen :) Skulle vilja veta vem du är! Antar att jag inte känner dig? Alls överhuvudtaget? Tom folk som kommer fram till mig som heter hanna och säger att de verkligen inte är du?
men för att svara på din fråga, hanna.

En cider innehåller MINST 125 kcal, när jag är ute och festar kanske jag dricker 10 st, blandat med aquatini, bacardi och ja du vet. Detta ger mig 125 x 10 = 1250 kcal minst för bara drickan. Givetvis äter man något till, så som chips, godis och sånt, som man inte kontrollerar lika lätt som man gör när man är nykter. Sen för att inte glömma nattkäket som oftast uppstår, en cheeseburgare innehåller ca 300 kcal. EN. Och då kanske jag äter två-tre! kanske pommes & dipp. Så då är vi uppe i över 2500 kcal på bara en fest kväll, minst sagt. Och för att inte tala om dagen efter, då jag oftast är bakis och inte tänker på vad jag äter. Klämmer säkert en pirra och äter troligtvis vitt bröd. Saker jag inte skulle gjort utan ångest om jag var nykter.

När jag skrev att jag äter massa gott, så åt jag faktiskt ostkrokar. Jag har inte ätit det på ett tag (bra för att vara mig) och jag åt ungefär en halv halv påse, ca 400-500 kcal. Kolsyrat vatten till. Jag har varit ute och gått idag, där brände jag minst 500 kcal baserat på vikt och längd. Jag har tränat och har bränt minst 300 till, på bara träning. Sen bränner kroppen av sig själv också.

Varför jag räknar kalorier är för att det har hjälpt mig i MIN viktnedgång, som är väldigt mycket. Det behöver inte vara så för dig.

Sen även, jag tränar varje dag och
Alkohol förhindrar återhämtningen för musklerna och protein syntesen.

Det är inte bara dagen efter som kroppen tar stryk från alkoholen utan det kan ta flera dagar för kroppen att återhämta sig. När kroppen fortfarande bearbetar alkoholen eller om du fortfarande har alkohol i kroppen kommer du,

1) Förlora styrka så du inte kan bygga muskler effektivt
2) Lägga på dig fett. (Din kropp förbränner alkoholen till energi i första taget och förbränner inte fett och kolhydrater som du äter som sedan kommer omvandlas till fett eftersom de inte används till energi.)
3) Din reaktionsförmåga försämras drastiskt.
4) Du blir uttorkad, en grund för rynkor, torr hud och knallgult illaluktande urin
5) Dina muskler växer inte
6) Din sömn blir missanpassad ( Du får inte tillräckligt med återhämtning för att dina muskler ska tillfredsställas.)
7) Vitaminer och mineraler kommer inte tas upp ordentligt av din kropp och du kommer att bli utan dessa vilket kan drabba ditt immunsystem.

(källa; muscles.com)

Hoppas du fick svar varför jag stannar hemma och unnar mig att få i mig 500 kcal istället för över 2500 på en kväll då jag tränat GRYMT bra hela veckan :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Alltså det är inte jag som kommenterar bara för att jag heter samma, haha, ville bara säga det :D.

2011-05-08 @ 02:01:33
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Postat av: Ida

Den där bruden är ju blåst för i helvete. Moget o inte skriva namn.

2011-05-08 @ 10:22:54
URL: http://Idabohlin.devote.se
Postat av: Hanna

Tack för ditt utförliga svar.

Och NEJ jag skriver inte elaka kommentarer?

Jag gillar din blogg, bara det att jag kan skriva både bra och dåliga grejer men du vill väl höra lite av båda och ha kritik?

Jag har inget emot dig iaf tycker du verkar supersnäll :) Önskar mera sminktutorials de är roliga :D

2011-05-08 @ 13:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0