TUTORIAL - GUL, ROSA, LILA.



Hej vänner.
Här kommer en tutorial till er, kanske till helgen? ;)
Förlåt för mina buskiga ögonbryn, men vette fan vad jag ska göra med dem alltså :S


Börja med att grunda ansiktet med det du brukar använda. Jag själv använder;
Face Primer från ELF
Conceale från MUS
Foundation från Nivea
Rouge från MAC


Lägg en gul ögonskugga på hela ögonlocket. Jag använder en från 120 paletten.

Lägg en rosa skugga över, jag använder en ganska "stark/knall" färg.

Sudda ut kanterna lätt och dra sedan samma rosa färg UNDER ögat.

Det är nu daggs för lila, lägg denna på samma ställe som den rosa, på ögongloben. Låt inte allt rosa täckas över.

Lägg sedan en svart skugga över den lila, skugga lite lätt. Lämna kvar ganska mycket lila. Här vill vi bara ha mer kontrast.



Lägg lite svart kring den nedre slemhinnan, lägg här även kajal på både uppe & nere slemhinna.

Lägg på en eyeliner, jag använder en svart här. Och sen mascara i den mängd du vill ha!


FINITO ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0