söndag

Ja, nu är det de här med studiebidraget as we all know är för lite. 1050 kr/månaden, och vart kommer man på det?

Om man ska lägga upp en budget i månaden ser min ut såhär;

150 :- refillkort

400 :- kläder (och hur mycket får man på det? Två tunikor?)

300:- nöjen

200:- busskort


And that's it!


Hur tänker han/hon egentligen som har hand om barnbidrag/studiebidrag? Om vi ska spara då hur ska vi göra då?

För refillkort/abonnemang måste man ha, tänk om någonting händer när man är ute och går/festar/är på väg hem - då är ringa det enda man kan göra, och JAG skulle inte ringa till polisen direkt utan till min mamma och då dras ju pengar från de där 150 kronorna, sen alla sms och det?!

Sen så kostar ett par skor minst 400:-, (och oftast vill man ha bra skor, med kvalitet - inte kvantitet, så då lär man oftast lägga på en, två, tre hundra till så där rök ju det!) ett par converse, som numera finns på nästan allas fötter, kostar ju 600:-, och hur mycket har man kvar att leva på då? Jo, närmare 450, och då kan vi snabbt dra av 200:- för busskort. Så då har vi 250 kronor för dricka (till dem som festar), inhandla nytt till garderoben, fika osv.

Och vi tjejer då, vi har ju "röda veckan" varje månad och lär ha skydd till det, och det är ju inte det billigaste vill jag lova. Sen är det massa schampo man lär handla(om inte föräldrarna gör det dvs.) och sen dansar jag, och vissa utav er tränar också. Visst betalar jag inte det själv, inte dansen i alla fall, men sen nu när det är Friskis då? Vart ska jag lägga de 350 kr i för kategori?

Vi har redan kommit över 1050 gränsen, men jag drar det här ändå - jag färgar oftast håret en gång i månaden, om inte mer, och då lär jag låna massa pengar av mamma för att sen betala tillbaka det av mitt nya studiebidrag som det är samma visa på...


Jag menar inte att jag köper converse varje månad men om jag nu vill ha en ny jacka som kostar 900 (skinnjackan på veromoda som jag SKA ha), eller en ny mobil, eller vad som helst, hur ska jag ha råd med det då? Spara funkar inte i min hjärna kan jag ju säga, och inte går det med den lilla summan vi får heller.

Och extrajobb då? Tja, de som har tid och erfarenhet kanske! De flesta jobb tar ju inte emot folk som är under arton eller har erfarenhet inom just det ämnet, så ja, där rök ju det!


Det är precis så här min månad ser ut (ur ekonomiskt perspektiv) och det irriterar mig nå grymt! Jag har inte pengar till någonting, och när månaden är slut så har jag ca 40 kr kvar. Så grymt jävla tråkigt!




och tack hannah, för att gjorde min design ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

allt handlar om prioriteringar, det kommer kanske du lära dig när du blir äldre

2008-03-02 @ 17:54:11
Postat av: wickan

svar; ja men nu när jag är så "liten" som jag är, så kan jag inte priotera och då blir det såhär! och du-vem-du-nu-är, klarar du dig på 1050 kr per månad så beundrar jag dig!

2008-03-02 @ 18:10:46
URL: http://wickanahlin.blogg.se
Postat av: hannah

har inte sett att du har länkat till mig än , om att jag har gjort din design? :/ skulle du kunna göra de? Har de som standard om jag gör deisgn´s serru :) har sagt de till dig en gång, men de har inte hänt nå..

puss.

2008-03-02 @ 18:11:41
URL: http://hannahfrelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0