Är du rädd för döden?

Ibland undrar jag vad det kommer bli av mig när jag blir större. Kommer jag bara bli en mamma som sitter nere i en tråkig tvåa med 4 barn på nygårdarna, arbetslös, sliten, gör av med alla mina pengar på cigg - eller kommer jag bli bra, en bra mamma, fräsh villa, snygga ungar och snygg man?
Varför just detta kommer upp i min skalle just nu, är att jag är så jävla rädd för döden, det är sjukt.  Om jag kollar på film, läser en bok och eller hör kyrklockorna ringa blir jag stel, jag försöker få bort tankarna men det går inte, jag kan sitta i timmar att tänka på det, rutten, ensam - död.
Jag kommer ihåg när jag var 9 år, då jag hoppade upp i mammas famn och var helt hysterisk, jag skrek att jag inte ville dö. Tanken skrämmer mig nå fruktansvärt, att jag någon dag kommer försvinna härifrån, oavsett om jag vill eller inte. Och än värre är att jag kommer skiljas från min mamma, min pappa, min bror - allt jag har. Vad kommer hända när de försvinner? Jag kommer inte klara mig, det vet jag. Dem är min livsglöd, mitt blod, mitt allt! jag vet att det är alldeles dumt att tänka på det här, men jag vet inte vad jag ska göra. Jag har en massa ångest varje dag om det här. OCH DET BLIR INTE BÄTTRE OM JAG PRATAR OM DET . Jag får panik, försöker dämpa ångesten genom att tänka på annat, men alltid - jämt och ständigt - kommer de upp hela tiden.. Jag biter alltid på naglarna, drar mig själv i håret, nyper mig själv eller dylikt för att de tankarna ska bort. Men försvinner dem? Nej.
Jag kommer ihåg när jag pratade med pappa och hans tjej och de skojade med mig och sa att Michael Jacksson hade uppfunnit piller som gjorde att man inte dog. När jag blir stor ska jag uppfinna det, eller iallafall säga åt någon att göra det..

Varför jag började med den inledningen jag gjorde är för att jag vill dö stolt. Jag vill lyckas. Jag ska fan ge allt för att inte bli en trist Wiktoria, som ingen kommer komma ihåg.
Jag kan inte förstå hur vissa av er inte är rädd för döden, hur tänker ni? Tänker ni att "Det är något som händer alla" eller hur gör ni?

Kommentarer
Postat av: Anonym

äsh, :) allting har en mening, dör jag om 1 år så ska de vara så. jag tror bara på att de finns ngt efter livet,& att man kommer återförenas, tänk posetift så blir de inte lika illa o tänka på döden. men jag förstår hur du tänker! (:

2008-08-05 @ 14:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0