Vilken båt!

I går gick jag sluta runt 11, så då kom mamma och bosse till jobbet, så åkte vi vidare ut till Kullern med båten. Skitmysigt var det, stekhett. Sen så visste ju alla gävlebor att båten "Götheborg" skulle komma hit, så det var väl ett tjugotal båtar som åkte utanför Eggegrund och mötte upp henne, Briggen var med också.
När vi väl kom in till hamnen (efter sisådär 4 timmar) så var det smockat med folk och båtar. Det stog folk runt hela hamnen, smockad. Det var orkester och de vinkade med mössorna, för att välkomna alltså. Det var säkert runt 50 båtar, har aldrig sett sådär mycket så ja jag blev chockad. Trodde inte att det fanns så många båtar här ens!
När Götheborg gjorde salut (skjuter kanoner) så höll jag på att ramla i vattnet, fyfasiken vad rädd jag blev.

Var jättestressad för jag skulle ju åka till Gårdskär, men klockan 8 var jag ute iallafall. Mötte Cissi och Bella och vi satt och pratade lite. Jag berättade lite om min relation till min pappa och det var skönt att de förstod. Ibland är det skönt att snacka av sig liksom. Jag var lite depp hela kvällen pga. lite saker som hade hänt, men när jag och Jimmy gick och la oss så pratade vi ganska mycket, vilket gjorde mig helt glad. Varför förstår ni ungar där ute så bra? Det är toppen!
Vi somnade jättesent och upp runt 9 för att jimmy inte kunde somna om, typiskt.
 
Sen åkte vi till min faster och kikade på hennes nya hus, jättesött! mirja, min andra faster var också där och de är så goa så! får alltid en massa komplimanger som gör mig på så bra humör..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0