VARFÖR JAG GJORDE EN AV MINA TATUERINGAR

En av mina tatueringar, ordspråket "Ab imo pectoré" (som betyder "Ur hjärtats djup") gjorde jag den 28 oktober. Jag har aldrig gjort någonting annat som jag har varit så säker på i hela mitt liv.
Jag är en person som älskar min familj, de betyder verkligen allting för mig. För några år sedan hände det någonting med mig och min pappa - våran kontakt som vi en gång hade försvann. Som den tonåring jag var tog detta väldigt hårt på mig och hur jag skulle få HAN att bevisa att jag fortfarande älskade honom oavsett om jag bodde hos honom eller inte var självklart för mig. Det var viktigt för mig.
När jag läste igenom min dagbok för ca ett år sedan hittade jag; Ab imo pectore, pappa. Jag började gråta för att jag inte visste hur jag skulle kontrollera mina känslor, så mycket kärlek låg bakom dessa ord.
Jag började fundera mer och mer och jag tvekade aldrig, jag visste att det var rätt - Min kärlek till min pappa skulle skrivas på min handled.

Så Janne Alin, jag älskar dig. Ab imo pectore.





 


Kommentarer
Postat av: Monica

Åh så himla fint :)

2009-02-05 @ 23:31:06
URL: http://mooniica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0