VILKEN JÄKLA RESA!

I söndags runt 13.00 kom Emma och hämtade mig, vi åkte och hämtade upp Josefine och de första hon säger va ; PAX ATT SOVA I MITTEN! Jag frågade varför och hon sa att de spökade där och redan då tänkte jag på att jag ville hem, haha.
Vi stannade och handlade i Ockelbo och alla kollade på oss som värsta turisterna, 30000 lager med kläder på oss ;)
När vi kom fram blev jag sjukligt rädd för en tavla som jag hatar, den kommer längre ner på bilder så får ni se den. Den speglades liksom genom fönstret och det såg ut som attn ågon stod och tittade på en. Örjan visade oss hur vi skulle göra , vart vi inte fick köra och att de va viktigt att temperaturen inne i huset var 24, och sedan 16 när vi åkte.
Vi körde bara in skotrarna i ladan på kvällen och kikade på massa beck filmer , loove it. Var ju skitmånga som inte jag hade sett och persbrandt är ju så jävla gryyym <3
Josse sa på kvällen att hon inte ville sova där uppe, och eftersom de va en säng och en soffa i vardagsrummet där nere så bestämde vi oss att sova där. Jag fick sängen såklart ;) Men runt 5 på natten vaknar jag av att det är någon som går i trappan, sätter mig upp och ser att Josse och Emma ligger och sover, VAFAN skriker jag och blir skiträdd. Jag försöker förtränga det och lägger mig under två kuddar över huvudet.
Men efter ett tag så hör jag hur det piper i den där luftberednings grejse, som var så viktig att de va 24. Den piper ju om man ska sänka ner graderna och jag fick panik, hör hur de låter som att de är någon som går i trappan igen.
Jag ropar på hjälp men somnar snabbt om igen och vaknar runt 9 då klockan ringer, springer upp och kollar vad temperaturen är på och tro på fan att den är på 21 !

När vi skulle göra frukost kom vi på att vi inte handlade frukost, smarta tjejer.. Så vi tog vad som fanns och gjorde oboy, klädde sen på oss och fixade med skotrarna och åkte till Preem och tankande. Mamma känner killen som äger de och han sa till henne idag; De kan ALDRIG ha gått bra för de där tjejerna, de va två stycken som försökte starta en skoter!"
Haha, han kan ha rätt i de där för ungefär en halvtimme efter vi åkte och tankade så körde vi fast uppe på ett berg. Vi stod som galningar i en timme och försökte få fram Josses skoter, hela den hade sjunkit ner. Vi grävde och grävde och skrek som fan, de va huuuur jobbigt som helst. Och sen så var de ju min och emmas också, haha. Skitdrygt men eftersom vi är så starka så klarade vi oss själva ;)
Åkte hem efter ett tag och vi tänkte att vi kanske skulle köra mer skoter sen så vi lämnar dom ute, och josse hade chokern uppe också.
Men efter några timmar när vi ska åka hem så funkar bara min och emmas skoter, josses har surat ner sig totalt och vi visste fan inte vad vi skulle göra. Vi kunde inte skjuta upp den efter lad-backen och de va värsta skotthögen där ena dörren var.. Vi fick panik och jag började nästan gråta, de va bäcksvart och huset var släckt och de kändes som att någon kollade hela tiden:(
Vi klarade det iallafall, efter MÅNGA timmar, vi var tvungen att dra in den enda tills adrenalinet kämpade, jag tror aldrig jag har varit såhär slut förr. vi kom hem bra jävla sent och jag vaknade nu, sköönt :)












Tror ni att de gick bra eller? NEJ !!!!!!!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0