Är det jag som är sjuk?

Jag känner att jag måste skriva om det nu. Om ätstörningarna. Om det sjuka och galna som fullständigt regerar i alla tjejers bloggar-
För det gör det ju.

Jag läser bloggarna och det slår mig att det är jag som är minoriteten. Det är jag som är konstig, eftersom jag äter.
Det är jag som är annorlunda, eftersom mitt BMI nästan ligger inom det normala.
Det är jag som är udda, det är jag som inte förstår. Eller?

Och alla de som inte gör det, alla de som svälter, de passar in perfekt. Och nånstans känns det fel, för det känns som att det friska inte har någon röst här. Det friska ser stumt på när det sjuka gallskriker.

Så nu vill jag bryta tystnaden och säga ett par sunda ord i detta virrvarr av sjukdom och svält.

Att äta är okej.
Att vara mätt är okej.
Att ha former är okej.
Att vara nöjd är okej.
Att leva på vatten är inte okej.
Att svälta sig själv är inte okej.
Att hata sig själv är inte okej.
Att ge upp sitt liv är inte okej.

Bara en liten påminnelse, ifall någon glömt hur det ser ut på andra sidan.


Jag är lycklig och jag är nöjd med MIG, med den jag är. Inte för någon jag kommer att bli eller för någon jag var. Att släppa alla hämningar var för mig det svåraste jag gjort, men det visade sig att jag DÅ - när jag förstod att jag var bra som jag är, skulle få möta det vackraste som finns. KÄRLEK

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kanske ska genom din blogg, skriva om vägen till ett sundare liv, att trivas med sig själv om du själv genomgått det för att förhoppningsvis kunna hjälpa andra :)

kramar

2010-06-15 @ 15:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0