SVAR

hanna om JEY:
okej.. kul !!! :D men ni har ju precis skaffat hund.. ska ni inleda det med att skaffa hundvakt?
och en till fråga.. hur länge hade ni planerat hunden innan ni slog till?
IP: 94.254.2.118


Svar; Det är emellan 8-12 veckan hunden acccepterar och lär sig saker. Det är då man ska börja ensamhetsträna hunden, annars kommer den inte att kunna vara själv alls senare. Det är då den ska träffa massa folk och hundar för att kunna bli en social hund. Och självklart vet jag att jag inte kan vara borta två veckor men jag vill att min hund ska känna sig trygg med alla i min omgivning. Jag vill att hon ska känna sig trygg med alla som hon träffar nästan dagligen. I helgen fick hon sova borta hos Linus föräldrar och det går huur bra som helst!

Vi ville skaffa hund i somras, då vi var på en kennel och tittade på hundar. Vi funderade fram och tillbaka till den 8 oktober då vi åkte ut till Hedemora och hämtade henne. Jag är en person som anser att mitt liv ska levas till fullo, inte att tänka "fan det där ska jag göra om några år" , för...  varför vänta ? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0