Suck, stön och allt vad det heter.

Nu kommer ett inlägg som är så jävla deppigt från min sida, om ni inte vill läsa så slutar ni här.

Det är konstig, för jag är så jävla glad hela tiden. Livet leker och jag tycker att jag har allting som jag är nöjd med nu, jag har en fin lägenhet, en fin pojkvän, en fin hund, en fin familj och framförallt så har jag fina vänner. Men att vara arbetslös är typ det jobbigaste ever, det hade varit grymt om man hade haft typ som alla mina kompisar som får pengar av sina föräldrar och sponsrar med allt, lägenhet, mat, kläder osv.
Självklart är det inte så..  Just my luck.

Jag drar in en viss summa varje månad, och linus tjänar en viss summa. eftersom vi var i thailand så dras två veckor från mina och hans pengar, och så hade dem inte dragit skatt från hans lön nu så det blir dubbel skatt nästa lön för han.

Seriöst, jag är så jävla rädd att vi inte kommer klara oss. Samtidigt så ser jag hur mina vänner lyckas, hur de kan köpa precis allt dem vill ha som om att pengar inte vore ngt alls och som att man hela hela tiden får mer pengar så fort det är slut, så fort man ringer och frågar.. Jag blir så jävla avundsjuk, jag vill också.. jag vill också kunna leva livet och önska att pengarnas värde aldrig tog slut...

Men jag antar att det är såhär att växa upp.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag förstår dig precis Wickan... As jobbigt är det, och det tynger ner en så himla mycket!

2011-02-08 @ 19:06:43
URL: http://saratysklind.devote.se
Postat av: Malin

..men det är också du som lär dig värdet av pengar och lär dig spara till skillnad från dina vänner, och kanske uppskattar de saker du köper, för DINA pengar som DU tjänat ihop, mer.

men jag förstår dig. även fast man säger att pengar inte är allt så kan man inte komma ifrån att nästan allt faktiskt är pengar. allt kostar, men tänk då på det bästa du har. den kärlek du får från alla runt om kring dig, den känslan är alldeles gratis och känns lite mer värd än den där fina ögonskuggan du kanske verkligen vill ha.

sen vill jag bara säga att jag tycker du är väldigt duktig på det du gör, sminkningarna menar jag :) keep up the good work!

2011-02-08 @ 19:23:38
Postat av: tessan

jag förstår precis hur du känner. även fast jag jobbar (inte heltid) så känner jag den här pressen hela tiden, kommer vi klara oss, hur ser framtiden ut. du är inte ensam och jag vet att både du och jag kommer klara oss!



you go girl!

2011-02-08 @ 22:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0