TVÅ TILLFÄLLEN

Seriöst, det är två tillfällen i månaden man vill bo hemma.
Första är;
- När lönen kommer. Fatta vad skönt att kunna spara allt från hyra, mat, räkningar och övriga kostnader! Lär ju minst bli 10 000 i månaden , lätt !!
- När hela lägenheten ser ut som ett bombnedkast, när man inser att man måste ta fram skurmoppen för att det ska bli rent. Nu är det ju JAG som lär göra det och inte MAMMA. Ha ha..
Nej men seriöst, dom två tillfällena kan man stå ut med för det är så jävla mycket skönare att bo själv. Att ha sitt eget liv, sina egna rutiner och sitt hem. HEM. Jag flyttade två månder efter jag fyllt 19, för typ 8 månader sen och på dem månaderna har jag växt så otroligt mycket. Det finns inte ord! Mest psykiskt, att jag har förstått hur andra har det. Jag har aldrig trott typ att det är jobbigt att ta undan disken när man ställer 100 glas på diskbänken, haha bara en sån sak!
Jag har blivit så jävla mogen också, allt handlar om att överleva. Att varje månad skriva upp en budget, att kolla ut var de billigaste maten är, räkna ut bensinen dit och tillbaka, veckohandla och göra storkok. Hur många 19 åringar gör det liksom? haha. När vi bott tillsammans i tre månader åkte vi iväg på våran finaste resa hittils, till thailand. Jag och min pojkvän - till andra sidan världen. Vi var så jäkla duktiga och sparade vartenda litet öre! Vi levde typ på köttfärssås i två veckor, korvstroganoff andra. Men sen så kom den finaste resan ever. Jag kommer aldrig glömma den! ♥
Och för att inte tala om linus haha ! När vi träffades kunde han knappt grilla en korv, men nu står han som en mästerkock i köket och gör kyckling med ädelost sås och grejer, stolt tjej! hihi .. Och jag ska inte sticka under stolen med att det är han som mest sköter ekonomin, men han är världens bästa på det.
Aaah, jag vill bara skriva ut hur jag utvecklats som människa men även som flickvän, för jag är så jävla stolt!!
Vem hade trott det här för typ ett år sen liksom? Att här sitter jag med sambo, förlovad och har en vovve :)

Mitt hem. Linus hem. VÅRAT hem. ♥

Kommentarer
Postat av: Wille

duktig ni

2011-06-21 @ 23:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0