jag älskar dig pappa



Jag kommer ihåg när vi hade stuga i Jädraås. Mitt i natten vaknade jag och gick in till det gemensamma rummet för att kolla så att pappa var där. När jag väl hittade honom berättade jag att jag trodde att han hade tagit självmord och ville gå och titta så att detta inte var sant.

Jag var omkring sex år och hade inte ens tänkt tanken på att det spökade eller dylikt där, men några år senare fick jag reda på att mamma och pappa hade bråkat och pappa mådde väldigt dåligt.

Det jag undrar är om - vad hade hänt om jag inte vaknat?

Jag har alltid vetat att jag känner på mig om något är fel, så var det de som hände då?

Jag har ingen aning, men jag tror jag kände att jag var rädd att någon skulle försvinna. Och i detta fall var det min pappa.


Jag vill aldrig, aldrig att du ska lämna mig pappa. Oavsett hur ofta jag bor hos dig eller inte. Du är en bästa vän som finns mig närmast om hjärtat och jag kan prata med dig om allting. Du kan få den regnigaste dagen att bli till solsken, som jag sagt så många gånger förr. Just den meningen är speciell för mig, för om man läser den flera gånger högt - blir den alldeles speciell. Men det jag vill säga med det här, är att jag älskar dig av hela mitt hjärta, pappa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0