SVAR FRÅN FRÅGESTUNDEN

Hej vänner! Här kommer frågorna från frågestunden, jag orkade inte vänta mer än typ 10 timmar haha! Enjoy!

Vad är din dröm?

Min dröm är .. haha jag har så himla många! Men, jag vill öppna eget med en nära vän, vill ha många inriktningar, såsom smink, naglar & hårstylist. Jag kommer troligtvis snart att gå en nagelutbildning *shhh ;)*


Vad vill du bli när du blir stor?

När jag blir stor känns fel att säga, jag är ju redan vuxen J Men jag är nog redan det jag vill bli, make up artist!


Din bästa/sämsta sommar?

Jag har så många fina somrar, men de som värmer mest i hjärtat är de gånger vi va ute med båten hela tiden, åkte runt i stockholms skärgård och alla va superglada! Förutom en gång när Wille kallade mig hora och rymde på en öde ö, haha!

Min andra bästa sommar är när jag och Ida umgicks hela tiden, den va helt awesome.

Sämsta sommaren… Hm.. Jag tror det var min första sommar jag jobbade, alla mina vänner va lediga och låg och solade och blev bruna, men jag jobbade bara. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till och blev helt instängd i mig själv, de va även då jag fick.. massa problem!


Bästa godis?

Jag är inte mycket för typ små godis och så, gillar mer chips & ostkrokar :D


Bästa bok?

Vet faktiskt inte! Tror Camilla Läckberg – Predikanten. Eller alla böcker som Asyl, gömda osv J


Bästa familjemedlem?

Nu har jag ju familj med Linus haha ;-) så får väl säga han! Nej men antar att du menar liksom familj, familj haha. Och det är ju givet att det mamma J det finns få personer som står mig så när som henne, de är få personer som ställer upp så ofta som henne och jag tror att ingen har en sån bra relation med sin mamma som jag har J


Bästa vän?

Johanna! Hon har alltid funnits där, oavsett hur lång tid det har gått innan vi sett varandra igen. Jag kan prata med henne om allt, det är typ henne jag ringer om jag är rå-arg. Haha. Det har liksom alltid varit ”Jg och Wickey”.

Sen har jag många andra bästa vänner med, hihi! Alla mina vänner är fantastiska.


Hur blev du så grym på att sminka?

Haha, ja du! Övning ger färdighet ;)

 


Har du alltid varit så lycklig som du är nu? Det strålar om dig.

Alla har väl haft sina dåliga perioder i livet, eller hur ? Det var en tid då jag knappt kände igen mig själv, men nu börjar allt ordna upp sig med vikt, pengar och framför allt lycka. tack! jag känner det själv, är så lycklig med allt :)

 

hur träffades du och linus?
är ni lyckliga tillsammans? hur länge har ni vart tsmm?

 

Vi träffades genom en gemensam kompis, Jimmy! Jag hade varit på fest i valbo och skulle träffa Jimmy för att käka på donken, och då va limpis med  :) så åkte vi på efterfest hos jimmy och gick sen hem tillsammans, var väl typ så det börja :D

Ja det är vi verkligen, mer än någonsin! Annars skulle vi väl inte va tsm haha?

Det är våran dag idag, så ett år och sju månader. Fyllda av kärlek!

 

du sa ju för länge sen att du ska spela in en film när du sminkar, när kommer den upp?

Oj, det hade jag glömt. Kommer upp i veckan, håll utkik ;)

 

Hur ser ditt liv ut om 10 år? :)

 

Om 10 år har jag och Linus bott in oss i våran nybyggda supervilla alldeles vid vattnet, jag har öppnat eget med en nära vän och jag har en fin familj som ger mig lycka varje dag!

Hur många barn vill du ha? :P

Jag vill ha 2 , en flicka och en pojke. Men eftersom jag är ”tredje genarationen” så blir det nog tvillingar här, typ 90 % chans haha!

Vilken är din största rädsla?

Att förlora dem jag älskar…

Vad skulle du köpa om du vann 1 miljon? :)

Jag skulle köpa massa smink, kläder, skor och resor;)

 

Har du någon speciell sminkning som du känner typ "wow, det här är det snyggaste jag gjort"?.
Hoppas du förstår vad jag menar :D

Ja jag förstår hur du menar, hehe :D ja det har jag verkligen! Alla  mina sminkningar blir jag nöjd med, och jag har många jag älskar mer och många jag älskar mindre ;)

Jadu det ser ut som om att du blir tvungen att lägga ner bloggen då :/

Haha du är troligtvis en dryg idiot som inte fattar ironi, time to get a life hun!

Varför ville du bli make up artist?

Jag kommer ihåg en gång, när jag hade en sminkdocka när jag var ca 5-6 år. Jag älskade att sitta och sminka på henne, göra massa huller om buller med färger! Tiden gick och jag började sminka MIG själv! Jag var först i klassen med att börja sminka, skyndade mig hem och tvättade bort det innan mamma såg mig, haha. Sedan dess har intresset alltid brunnit på, det är ett intresse som ligger mig varmt om hjärtat. J


Vad är det värsta som har hänt när du har sminkat dig/sminkat andra?

Haha, det har inte hänt så mycket hemska grejer faktiskt. Bara att jag förstört massa grejer och sånt! Kommer ihåg att jag precis köpt en ny mixid liquid från MUS, så skulle jag sminka amanda och spiller ut hela, va bara att köpa en ny de..

Det värsta som hänt är väl typ liksom att de inte blir som man tänkt sig, men då rättar man till de med fina färger!

 

Hur många kilon kommer du nöja dig med att gå ner ? Alltså din slutmålsvikt :)

Jag kommer vara nöjd när jag har gått ner 20 kg, alltså nöjd. Men sen vill jag ju självklart gå ner mer, men har typ 20 kg som mål ;) har gått ner runt 8 nu på 5 veckor så det är inte såååå långt kvar ;-)

 

Vad fint du sminkar, helt sjukt ! :o
hur föll detta till ditt intresse, har du alltid gillat att sminka o sånt? :)
och du får gärna ge mig några tips hur man gör ! ;)

Men åh, tack söte! :)

Ja det har jag,s varade på det tidigare. Kika gärna! Absolut, jag kommer att lägga in en video i veckan, kolla in den .

Hur många besökare har du per dag?

Hm, ja det varierar. Oftast runt 100 - 150!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0